Het miljoenste Inforium is een enorme mijlpaal: een miljoen keer heeft een patiënt of cliënt een begrijpelijke e-mail gekregen met betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid, waar hij of zij ook echt wat aan had. Dat lijkt eenvoudig maar de impact hiervan is enorm. En dat is wel een feestje waard.
Met elk verzonden Inforium selecteerde en verstuurde een arts, doktersassistente, apotheker, jeugdverpleegkundige of andere zorgverlener relevante informatie naar zijn of haar patiënt. Elk Inforium wordt door de zorgprofessional zelf uitgekozen. Dat gaat dus niet geautomatiseerd. Dat maakt de informatie echt relevant en geeft patiënten meetbaar meer grip op en begrip voor hun situatie.
Een paar voorbeelden:
Inforium is een informatietool voor iedereen. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 95% van de mensen graag een Inforium ontvangt. Herhaalbaarheid is één van de succesfactoren: een Inforium is makkelijk te bewaren en opnieuw te bekijken, en simpel door te sturen. Laaggeletterden hebben baat bij de uitlegvideo’s en zelfs anderstaligen zijn blij met Inforium. Ze krijgen de informatie digitaal en kunnen kennissen of familieleden die wel Nederlands spreken, mee laten kijken. Voor mensen zonder internet is elk Inforium ook af te drukken.
Inforium wordt overal in Nederland gebruikt. In 8 ziekenhuizen, 2 regionale zorggroepen, 7 jeugdgezondheidszorginstellingen, verschillende ZBC’s en huisartsenpraktijken. In Almere werkt zelfs de complete nulde, eerste en tweede lijn met Inforium. Onder de 215.000 inwoners worden jaarlijks meer dan 200.000 Inforiums verspreid en dat wordt met de dag meer. De verspreiding gaat via e-mail, portalen, chat-apps en PGO’s. Ook groeit het gebruik van Inforium als online kennisbank voor zorgprofessionals met betrouwbare informatie uit eigen en landelijke bronnen. Dat maakt Inforium een geweldige manier van informatievoorziening, voor de zorgverlener en de cliënt. Een miljoen verzonden Inforiums is een mijlpaal en tegelijk nog maar het begin.