Eind 2021 schreef Inforium een ludieke wedstrijd uit. Wie voorspelt het moment waarop het miljoenste Inforium verstuurd wordt? Dat moment bleek te vallen op 1 december en werd geraden door Lianne van der Hoek – Vermeulen, Jeugdverpleegkundige bij Centrum voor Jeugd en gezin (CJG) Capelle West.
“Via onze communicatiemedewerker hoorde ik van de actie van Inforium”, vertelt Lianne. “Ik heb het moment van het miljoenste Inforium zo goed mogelijk proberen te berekenen en in te schatten, en dat blijkt dus gelukt te zijn. Ik vind het heel leuk. Ik heb vanmorgen heel trots tegen mijn kinderen verteld dat mama geïnterviewd werd omdat ik een wedstrijd heb gewonnen, haha!” Als prijs kon Lianne kiezen uit vijf boeken. Ze koos voor ‘Humor is een van de vier pijlers onder het universum’ van Madelijn Strick. “Dat gaat over humor op de werkvloer, dat vind ik zelf ook heel belangrijk.”
Lianne is een enthousiast gebruiker van Inforium. “Ik vind het heel fijn en zie er zeker de meerwaarde van in. Het is veel praktischer dan elke keer op je werkplek de fysieke folders up-to-date houden. Die tijd is wel een beetje voorbij. Ik stuurde mensen al vaker door naar websites, dus ik was voor die tijd ook al wel bezig met digitalisering”, geeft Lianne aan. “Ook bij een huisbezoek is het handig. Als je bepaalde informatie niet direct bij de hand hebt, kun je wel direct de Inforiums versturen naar ouders. Het is heel makkelijk en toegankelijk en een stuk fijner voor het milieu.”
Sinds ongeveer een jaar werkt CJG ook met digitale informatiepakketjes voor ouders. “Mensen vinden het fijn op deze manier”, geeft Lianne aan. “Bij een huisbezoek bij een geboorte laat je al snel zes folders achter. Dat is best veel en mensen hebben er in de kraamtijd niet altijd tijd voor. Digitale informatie kunnen ze op een later moment makkelijk terugvinden en alsnog lezen als ze eraan toe zijn. Op deze manier geven we klanten de regie over wat zij willen zien en wanneer. Na een consult kunnen we mensen ook makkelijk toegespitste informatie toesturen. Bijkomend voordeel is dat mensen dan gelijk al mijn contactgegevens hebben en vragen kunnen stellen wanneer dat nodig is.”
Lianne heeft nog een nuttige tip voor andere gebruikers van Inforium: “Het is zo’n grote database, probeer eens de tijd te nemen om daarin te grasduinen, te kijken wat er allemaal te vinden is. Welke informatie hebben we allemaal staan? Wat stuur ik precies naar ouders? Je grijpt al snel naar je standaard folders, maar het is heel nuttig om ook eens breder te kijken. Lees zelf eens wat je cliënt leest en kijkt wat er allemaal nog meer beschikbaar is. Daar heb je zelf ook voordeel van in je eigen werk.”