Edgar Heydenrijk is al bijna vanaf het begin, sinds 2015, als ontwikkelaar betrokken bij Inforium. ”Ik vertaal de gebruikersvraag in oplossingen die werken.” Edgar is van huis uit econoom en in die hoedanigheid in de financiële software gerold. “Ik leerde Markus, de oprichter van Inforium, kennen en we hadden een heel goede klik. Het informatiesysteem vind ik heel mooi en helemaal omdat we hiermee bij kunnen dragen aan de maatschappij. Financiële systemen zijn heel aardig, maar hier kun je echt iemand mee helpen.”
“Ik vind het heel mooi dat je bijvoorbeeld bij een kinderziekenhuis ziet dat kinderen beter begrijpen wat er gaat gebeuren door een Inforium. Zo was er een bepaalde scan die vaak misging en daardoor opnieuw moest, met alle vertraging en financiële consequenties van dien. Door kinderen en ouders vooraf beter te informeren, begrijpen ze wat er op zich afkomt, zijn ze minder bang en gaat het veel vaker in één keer goed. Dat is waar we het voor doen.”
Edgar houdt zich bezig met de technische ontwikkeling van het systeem en zorgt ervoor dat alles zo goed en zo makkelijk mogelijk werkt. “Inforium werkt heel intuïtief. We proberen altijd vanuit de gebruiker te denken. Dat dat werkt, blijkt wel uit het feit dat we maar heel weinig supportvragen binnenkrijgen via onze helpdesk.”
“De applicatie is heel schaalbaar waardoor we snel kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen”, legt Edgar uit. “Zowel qua inhoud als aan de voorkant. Zo hebben we recent vaccineer.nl gelanceerd en vorig jaar coronacentrum.nl. Dat zijn afgeleiden van Inforium die we heel snel in de lucht kunnen hebben. Zo kunnen we bijdragen aan een maatschappelijke behoefte. Dit is echt opgezet om mensen te helpen.”
“We zijn altijd op zoek naar nieuwe content waarmee we gebruikers kunnen helpen. Bijvoorbeeld door informatie ook aan te bieden in het Turks, Arabisch of Chinees. Of aangepaste informatie voor laaggeletterden. Wij benaderen zelf partijen die deze content hebben, of we worden getipt door gebruikers die deze content beschikbaar hebben en het willen aanbieden via Inforium. Organisaties kunnen zo ook eigen informatie delen. Als een ziekenhuis een duur filmpje laat maken over een bepaald onderwerp, zou het zonde zijn om die informatie niet te delen met andere ziekenhuizen, toch? Uiteraard wordt de informatie wel altijd beoordeeld op betrouwbaarheid.”
Edgar vindt Inforium een hele mooie organisatie om voor te werken. “Het wordt ook steeds groter, er komt steeds meer expertise binnen. Iedereen heeft dezelfde mindset en iedereen is gedreven. Juist omdat we met z’n allen hetzelfde doel voor ogen hebben.”